alexandra_lundmark.jpg

Crosstraining

I Crosstraining jobbar vi både med pulshöjande rörelser och att lyfta vikter. Oftast är det antingen eller, man tränar med tyngder eller så kör man ett aerobiskt pass. Vi jobbar väldigt mycket med olika basrörelser och träningen stöder alltså det som du behöver för att orka med vardagliga sysslor såsom att lyfta rätt, bära matkassar, stiga upp från golvet osv. Du tränar rörlighet, styrka och kondition - allt under ett och samma pass!

Behöver man ha en superbra kondition för att komma med?

NEJ! Passen är uppbyggda så att du kan göra träningen i din egen takt och med såna vikter som passar dig. De flesta rörelser kan också anpassas och göras lättare. Och kom ihåg; du tränar för din egen skull och behöver inte jämföra dig med andra.

Olika nivåer på timmarna (Level 1 & 2)

På Level 1 timmarna går vi igenom alla rörelser från grunden och instruktören vägleder dig noggrant då man börjar en ny rörelse. Tempot är lite långsammare än på Level 2 timmar. Vi önskar att de som är nybörjare först kommer på Level 1 timmarna.

När du deltar i en Level 2 timme förutsätter vi att du har en bra grund i de olika lyften (knäböj, marklyft, pushpress osv). Tempot kan vara aningen högre än på Level 1 timmarna. På Level 2 timmarna gör vi även de lite mer avancerade lyften (frivändningar, ryck osv.). För att delta i Level 2 timmar önskar vi att du har gått åtminstone ett par månader på Level 1 passen. Känner du dock att du har koll på de olika övningarna är du förstås välkommen att direkt delta i Level 2.

Periodisering​

Vi har delat upp året i 4 perioder:

- sept-november / grundperiod

- december-februari / maxstyrka

- mars-maj / metcon (pulshöjande)

- juni-augusti / uthållighet

Vi vill att alla ska få träna så mångsidigt som möjligt och därför har vi valt att under olika perioder ha fokus på olika teman.

Även på veckobasis har vi gjort en indelning av muskelgrupperna så att vi på olika dagar fokuserar på olika muskler, detta för att få en mångsidig träning för hela kroppen. Detta möjliggör även att man ibland kan delta i två dagar i rad i gruppträningen.

Kom med i vårt glada gäng och vi lovar att du får resultat!

Första timmen är gratis!

Möt våra Crosstraining Coacher
alexia_fitnessclub_crosstraining_coach_kia_ruhanen_edited.jpg

Kia Ruhanen

Crosstraining Coach

alexia_fitnessclub_crosstraining_coach_ida_gustafsson_edited.jpg

Ida Gustafsson

Crosstraining Coach

Personal Trainer

alexia_fitnessclub_crosstraining_coach_loiuse_kjellberg_edited.jpg

Louise Kjellberg

Crosstraining Coach

alexia_fitnessclub_crosstraining_coach_edvin_prahl_edited_edited.jpg

Edvin Pråhl

Crosstraining Coach